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Re: Blender 2.6x : actus, tests, feedback...
OverdOzed
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Citation :

mcBlyver a écrit:
Le premier qui me dit que c'est déjà possible avec les Boolean et prié de préciser comment on rempli les trous !
(voir l'exemple dans la doc justement à ce sujet)

Il suffit d'inverser les normales des parties internes du mesh.

Contribution le : 10/10/2013 14:22
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Re: Blender 2.6x : actus, tests, feedback...
OverdOzed
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De ce petit pays neutre avec des montagnes et du chocolat
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D'accord, merci, je me tais.

Contribution le : 11/10/2013 07:05
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Sans difficulté il n'est point de progrès !
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Re: Blender 2.6x : actus, tests, feedback...
OverdOzed
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De Le plus grand terrier du monde ! Et le plus high-tech.
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mcBlyver tu sort ! Non mais y'en a marre à la fin de tous ces râleurs !
Non mais c'est vrai qu'en modificateur ça me serait pratique, la je ne l'utiliserai pas cet outil. Il Faudrait faire une copie du mesh original avant, et si on se goure on perd tout, faut recommencer du mesh non coupé en 2 !
Vas y zeauro j'attends ton clash de pieds ferme...

A part ça, les notes de ce week-end !
Citation :

Hi all,

Here are the notes from today's meeting in irc.freenode.net #blendercoders

1) 2.69 Release Candidate status

- Campbell Barton will gather fixes that would go to the RC branch. He'll propose this tomorrow on this mailing list.

- Tuesday (possibly) we then call for another RC Ahoy, for a second release candidate.

- Splash for RC2 should be updated too. Campbell proposes to find a way to handle it by code (not committing pngs each time).

2) Next release - plans for 2.70

- A refresh or changes in UI startup defaults will be handled during the next weeks. Final proposal is not expected until week after Blender Conference. (Which is in 2 weeks already).

- Because of the upcoming conference, we propose to not move to "BCon2" (which is "release targets defined") before November 3. Might even be later.

- We also need time to check with the Google Summer of Code students which branches can be migrated over to trunk.

- Sergey Sharybin: his "threaded update" branch is almost ready for trunk!

- Howard Trickey mentions his student (Sketch Mesh) also started a review with him for inclusion in trunk.

- We also will be able to tackle compatibility issues for 2.70 (like texface, nodes, ...). That might mean that files saved in 2.7x versions won't read fully compatible in 2.6x versions - with a warning on load.

We will first collect all compatibility issues here in wiki for further review:
http://wiki.blender.org/index.php/Dev:2.5/Source/Development/Todo/Compatibility_Breaking

- Meeting ended with discussion about the menu option "reset to default value" in the UI, which seems to have issues still - mostly because it's not well defined what the default is - or where a default is being defined. Brecht and Campbell will work together on finding a good solution for it.

Laters,

-Ton-

Ça parle compatibilité ce week-end.

Contribution le : 13/10/2013 17:34
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Re: Blender 2.6x : actus, tests, feedback...
OverdOzed
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Citation :

lapineige a écrit:
mcBlyver tu sort ! Non mais y'en a marre à la fin de tous ces râleurs !
Non mais c'est vrai qu'en modificateur ça me serait pratique, la je ne l'utiliserai pas cet outil. Il Faudrait faire une copie du mesh original avant, et si on se goure on perd tout, faut recommencer du mesh non coupé en 2 !
Vas y zeauro j'attends ton clash de pieds ferme...

Ce n'est pas parce que je dis qu'on peut utiliser les booléens que je suis contre l'idée d'un modifier bisect.
On peut aussi utiliser un knife, faire une sélection, la supprimer et faire des grid fill pour faire la même chose en edit mode.
Le bisect n'est pas indispensable pour modéliser mais il regroupe 3 opérations en une pour un usage plus spécifique et est plus rapide et pratique.
Ce serait la même chose pour un modifier bisect.

Citation :

2) Next release - plans for 2.70

- A refresh or changes in UI startup defaults will be handled during the next weeks. Final proposal is not expected until week after Blender Conference. (Which is in 2 weeks already).


Vivement le mois prochain qu'on ait un vrai clash sur les 2.70.

Contribution le : 13/10/2013 20:24
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Re: Blender 2.6x : actus, tests, feedback...
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Contribution le : 15/10/2013 06:09
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Dev Blender | http://mont29.wordpress.com/
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Re: Blender 2.6x : actus, tests, feedback...
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De Le plus grand terrier du monde ! Et le plus high-tech.
Post(s): 4081
Et des notes en voici en voilà !
Citation :
Hi all,

Here's a couple of notes from today's meeting in irc.freenode.net #blendercoders

1) Blender 2.69 release candidates

- Bug reports keep coming in! All showstoppers were tackled though.

- Meeting proposes to call for official 2.69 release build tomorrow. Last fixes from trunk were merged to release branch already. We would like everyone (and Campbell Barton, who's in USA atm) to check if it's OK!

2) projects for 2.70

- No news compared to last week's list of possible projects for 2.70.

- Ton Roosendaal mentions he had a meeting with Brecht van Lommel about all UI work the coming period. Brecht agreed on accepting the responsibility to coordinate/lead this, also to look into expanding the UI 'owner' team with more developers and designers.

3) Git and Phabricator migration

- We're finally moving to git! Here's the plan:
http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Migration_to_Git_Phabricator

- There's also work being done to swap the www.blender.org website with the new staging.blender.org one. Even though the latter is not finished, switching it might give a bit more incentives and energy to then do it after all!

Thanks,

-Ton-

La 2.69 arrive, arrive... mais n'est toujours pas la .

Citation :

Citation :


2) Next release - plans for 2.70

- A refresh or changes in UI startup defaults will be handled during the next weeks. Final proposal is not expected until week after Blender Conference. (Which is in 2 weeks already).


Vivement le mois prochain qu'on ait un vrai clash sur les 2.70.

Oui la ça va clashé. Au fait faudrait peut-être crée un topic pour les 2.7x non ?

Contribution le : 20/10/2013 19:49
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Re: Blender 2.6x : actus, tests, feedback...
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En attendant, pour l'UI, on a quelques rapport de développeurs à se mettre sous la dent :

- Ack-err (pour son Google Summer of Code, principalement la vue 3D) :
http://wiki.blender.org/index.php/User:Ack-err/GSoC_2013/Final_Report

-Brecht : http://wiki.blender.org/index.php/User:Brecht/UI

+ Une proposal en cours : https://docs.google.com/document/d/1ScPMbHv8WRCU2znB7IU2l-W9hH-NLs5weQKLkjqmgpA/edit?pli=1#

Contribution le : 20/10/2013 21:29
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Re: Blender 2.6x : actus, tests, feedback...
OverdOzed
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L'équivalent du viewer du compositing pour Cycles plus plein de fonctions en plus :) : http://adaptivesamples.com/node-wrangler/

J'ai essayé (à tester avec une version > 2.68.2), ça fonctionne super et ça permet de mieux comprendre l'effet de certains nodes.

Contribution le : 20/10/2013 22:00
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Re: Blender 2.6x : actus, tests, feedback...
OverdOzed
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Post(s): 1289
Citation :

Y_car a écrit:
En attendant, pour l'UI, on a quelques rapport de développeurs à se mettre sous la dent :

- Ack-err (pour son Google Summer of Code, principalement la vue 3D) :
http://wiki.blender.org/index.php/User:Ack-err/GSoC_2013/Final_Report

-Brecht : http://wiki.blender.org/index.php/User:Brecht/UI

+ Une proposal en cours : https://docs.google.com/document/d/1ScPMbHv8WRCU2znB7IU2l-W9hH-NLs5weQKLkjqmgpA/edit?pli=1#


Il n'y a pas à dire, à la lecture de ces trois liens on se rend compte que la réflexion autour de l'évolution de l'interface est beaucoup plus poussée et réaliste que ce qu'a proposé Andrew Price...

Contribution le : 21/10/2013 13:43
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Re: Blender 2.6x : actus, tests, feedback...
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Post(s): 723

Contribution le : 21/10/2013 20:59
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